Smygtitt på min saga!

Jag kom på en rolig tanke.
Jag har skrivit en lång saga (Berättelse)
och jag tänker nu visa upp lite av den, inte hela min lite.

Den 26/8-2011

Mitt namn är Celina.

Jag är 12 år och går på Dödlansskolan.

Konstigt namn på en skola va?

Den döptes efter en ödla som rektorn hade en gång i tiden.

Men sen så dog den av någon konstig sjukdom.

Rektorn Rosita blev så ledsen så hon döpte sin skola till Dödlan.

Ja jag vet,, Väldigt konstigt.

Rosita har varit rektor i över 25 år nu.

Men nu ska jag inte berätta om det.

Det jag ska berätta om är mitt liv och allt möjligt.

För detta är min skoldagbok.

Jag fick den här boken av min farmor.

Först tyckte jag att det var en korkad ide att skriva skoldagbok, men sen så blev det ganska roligt.

Nu ska jag inte skriva mer idag.

Imorgon är det tisdag så då börjar det roliga!

Det här handlar inte om mitt liv utan en figur jag hittade på.
Det var den första dagen.
Hoppas att ni gillade det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0