Knivman i Haga




Hej alla! Idag så har jag varit på Botaniska Trädgården igen. Här får ni se en bild från vårt förra besök. Jag är den tjejen som ser sur ut (för att en av mina kompisar bråkade med mig, det var alltså inte denna gången) med ett svart rosett diadem. Nu går vi till det viktiga.

Idag så berättade våra lärare på skolan att det är något riktigt läskigt i Haga just nu. Det är inte något rykte, för då skulle inte alla klasser få veta det och höra alla detaljer. I alla fall, det går en knivman i Haga. Han går med en kniv i handen mot både barn och vuxna. Inget mord har skett, men ingen vet vad han vill. Det tråkiga nummer 2 är att vi får inte gå till lekplatsen vi alltid får gå till, Soldaten. Anne (min lärarinna) är rädd att han ska komma dit och ge sig på oss. Mamma har sagt att jag inte får gå ut mer än när jag ska ha rast i skolan och jag får vara på gården. Inte mer.

Måste gå, återkommer om detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0