Min vän Brownie

För er som int vet så var Brownie min hamster.
Nu ska jag berätta hur hon dog... Det kommer lite sent jag vet men ändå....
För er som orkar läsa!


Det började en dag i somras när jag, Karro och pappa var på landet.
Hon hade ett sov bo som hängde i taket på buren. Sen så ramlade boet ner när Brownie sov.
Jag såg det och tog upp boet igen och gick o la mig för det var sent...
Nästa dag så såg jag att hon gick konstigt. Hon gick snett och man såg att något var fel...
Dagarna gick och hon blev inte frisk. Efter 1 vecka så blev hennes ena vänstertass lila!
Då blev jag orolig. Men hon drack och åt fortfarande så....
Men sen så svulnade foten upp och blev jättestor och jättelila!
Vi kunde int göra nåt åt det. Sen så blev det en stor svart skorpa som var under tassen.
Hon blev tröttare och sprang inte i sitt lilla hjul. Och en gång så ramlade hon på rygg och hon kunde inte ta sig upp!
Jag var tvungen att hjälpa Brownie att resa sig upp från ryggen!
Jag grät den dagen för Brownie var den bästa hamstern jag haft nånsin!
Sen en tisdag efter mitt piano gick jag till Brownies bur och skulle hälsa på henne, Men då såg jag att hon bara låg där i mitten av buren. Jag fick panik! Jag tog upp henne och då kändes det som om hon inte hade nåt skellet för hon var helt lös. Men hon var inte kall så hon måste dött nygligen när jag kom hem. Och hon blödde i käken också! Fatta hur ledsen jag blev....

Det var om Brownies död. Men nu har jag fått en ny hamster som heter Happy!
Jättebusig är hon! Men hon har också fått nåt liiiitet sår över nosen:///
Men det är säkert inget allvarligt...
Men ingen kan nånsin ersätta Brownie!


Kommentarer
Postat av: Janine

Jag vet hur det är, R.I.P., Brownie!<3

2011-12-22 @ 11:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0